Yetki Belgesi Nedir?
Yetki Belgesi Nedir?
Yetki Belgesi Nedir?
Yetki Belgesi; taşınmaz malların devir işlemi sırasında tüzel kişiliğe sahip olanlardan istenen bir belgedir. Bu belge, kişinin gayrimenkul alım satımı yapabilme izni olduğunu gösterir.
Temsilci olarak belirlenen ve bu belgeye sahip olan kişi, bir gayrimenkulü tüzel kişi adına satabilir ya da kiralayabilir. Emlakçılık ve gayrimenkul danışmanlığı yapabilmek ya da bu sektörlerde faaliyeti gösterebilmek için işletme sahiplerinin yetki belgesi sahibi olmaları gerekir.
Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi üzerinden yapılan başvuru ile verilen bir yetki belgesi mevcuttur. Bu belge her bir işletme için farklı şekillerde düzenlenir ve devredilmez. Gayrimenkul danışmanlığı yapmak için gerekli olan bu belgenin geçerlilik süresi ise 5 yıldır. Emlak sektöründe çalışanlar açısından alınması zorunlu hale getirilen emlak yetki belgesi, mesleki yeterlilik açısından önemlidir.
Ayrıca 21/9/2006 tarihli ve 5544 sayılı Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu’nun 22. maddesi çerçevesinde mesleki yeterlilik belgesine sahip olunması şarttır. İşletmede pazarlama ve satış personeli olarak çalıştırılan kişilerin sorumlu emlak danışmanı (Seviye 5) veya emlak danışmanı (Seviye 4) ulusal yeterliliklerine dayalı mesleki yeterlilik belgelerinden birine sahip olması gerekir.