Emlak danışmanı olarak hizmet vermek isteyenler kişiler sektördeki emlakçılık ofislerinde çalışabileceği gibi kendi emlak ofisini de açabilir. Elbette emlakçı açma şartları karşılanmadığında herhangi bir ofiste taşınmaz ticareti yapmak mümkün değildir.
Emlak ofisi açmak için emlak yetki belgesi almak gerekir. Emlak yetki belgesi alma şartları şunlardır:
- 18 yaşını doldurmuş olmak
- En az ilköğretim mezunu olmak
- İcra ve iflas kanunu hükümlerini yerine getirmiş olmak
- Konkordato ilan edilmemiş olması
- Eski hükümlü olmamak
Emlak yetki belgesi almak için bu şartların sağlanmasının yanı sıra birtakım evraklara ihtiyaç vardır. Emlak danışmanlığı sertifikası, mesleki yeterlilik belgesi ve öğrenim durumunu gösteren diploma dışında emlak yetki belgesi almak için gerekli evraklar şunlardır:
- Son üç ay içinde alınmış oda kayıt belgesi
- Vergi levhası
- Ticaret sicil gazetesi fotokopisi
- İmza sirküleri
- Adli sicil kaydı
Emlakçılık faaliyetleri göstermek için ofis açmak uzun bir süreçtir. Emlakçı yetki belgesi ve mesleki yeterlilik belgelerini edinmiş olmak yeterli değildir. Şu belgelere de ihtiyaç vardır:
- Emlak meslek odası belgesi
- Maliye Bakanlığı kaydı belgesi
- Esnaf ve sanatkârlar odası belgesi
- Sanayi Dernek kaydı
- BAĞ-KUR kaydı
- 6 kilogram yangın tüpü faturası
- Kimlik fotokopisi
- Zabıta makbuzu
- Çevre temizlik vergisi belgesi
- İşyeri açılış bildiri belgesi
- Kira sözleşmesi
- Açılış harcı belgesi
- Esnaf kefalet evrakları
- Halk Bankası’ndan alınan makbuz